corona_update

Lieve klanten

Wat een domper was het nieuws afgelopen dinsdagavond. Wij balen enorm dat wij jullie nog langer moeten missen in deze tijd. InToHair blijft verplicht gesloten tot 3 maart!

Alle afspraken tot 3 maart komen te vervallen. Wanneer het duidelijk is dat we weer open mogen, nemen we contact op om de afspraak te verzetten. Je mag je ons ook altijd bellen.

Natuurlijk zitten wij nu ook “figuurlijk” met de handen in de haren. Maar gezien het feit dat we helaas haast geen sociaal leven buiten onze eigen vier muren hebben, zal het denk ik voor jullie niet moeilijk zijn om het haar nog een centimeter langer te laten groeien en de uitgroei een centimeter breder te laten worden dan je normaal gewend bent.

Mocht je echt niet langer kunnen wachten om je uitgroei bij te laten werken dan kun je een Blijf thuis uitgroei kit* bij ons ophalen. Deze kun je bestellen via onze webshop of whatsapp, wij zetten dan de kit voor je klaar en die kun je dan in de salon ophalen. Voor de gene die niet het huis uit kunnen of willen, in overleg kunnen we binnen Zwolle zorgen dat het gratis bij je thuis wordt geleverd. Woon je buiten Zwolle, kies dan voor verzenden.

Voor klanten die een abonnement hebben zal de einddatum verlengd worden. Hopelijk komen we jullie op deze manier tegemoet.

 

Wat we nog steeds voor jullie kunnen betekenen

 

  • Blijf thuis uitgroei kit vanaf € 25,00 je ontvangt een tube verf in je eigen natuurkleur en ontwikkelaar (H²O²) om met elkaar te mengen, een kwast, shampoo, conditioner en elixer om je haar na de behandeling te reinigen en te verzorgen.
  • Thuis verzorging- en stylingsproducten verkrijgbaar in de webshop via onze site www.intohair.nl.
  • Uitgesteld salonbehandeling of salonaankoop tegoedbon ter waarde van € 20,00
    • 1 jaar geldig na uitgifte en kun je gebruiken voor een salonbehandeling en verkoop producten.
    • Kan niet voor contanten ingeleverd worden
    • Geen restitutie
    • Bij inlevering van de Uitgesteld salonbehandeling of salonaankoop tegoedbon krijg je 10% korting op de producten.

De thuisverzorging- stylingsproducten en de Uitgesteld salonbehandeling of salonaankoop tegoedbon kan men online bestellen en ophalen in de salon kijk voor de richtlijnen op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/kabinetsplannen-coronaregels/plannen-voor-bestellen-en-afhalen-click-en-collect https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/kabinetsplannen-coronaregels/plannen-voor-bestellen-en-afhalen-click-en-collect.

Als je in Zwolle of omgeving woont kun je bij het bestellen aangeven Afhalen bij InToHair dan komen er geen extra kosten bij.

 

Wij zijn aanwezig van maandag t/m vrijdag van 13.00 tot 16.30 uur en op zaterdag van 12.00 tot 14.00 uur

. Andere tijden op afspraak.

Ben je een webshop klant dan kun je natuurlijk je favoriete producten blijven bestellen. Wij zorgen er dagelijks voor dat de bestellingen verzonden gaan worden. Houd er wel rekening mee dat je bestelling een dag of twee langer onderweg kan zijn gezien de drukte bij PostNL.

Heb je nog vragen bel ons op het gebruikelijke telefoonnummer 038 460 00 83 of via WhatsApp +31 38 460 00 83.

Samen kunnen we het CORONA VIRUS aan door zoveel mogelijk contact met anderen te vermijden. We kunnen het alleen samen maar afzonderlijk van elkaar oplossen.

Wij blijven op jullie wachten, Wachten jullie op ons?

 

Tot ziens in onze nieuwe salon aan het Lübeckplein 5 vanaf 3 maart 2021,

Peter, Sanne, Marieke en Marie-Louise

Bron: De Stentor
Foto: Alex Mulder

Echt afstand houden in kapsalon is onmogelijk, weet Zwolse kapper: ‘Maar we doen er alles aan’

Liters desinfectiespray, twee van de vier stoelen buiten gebruik, glazen platen tussen de wasbakken en buiten wachten op je beurt. Peter Lindt, kapper bij InToHair in Zwolle, bereidt zich voor op de heropening aanstaande maandag. ,,Mentaal zal het zwaarder zijn.’’

Druk heen en weer lopend bereidt de Zwolse kapper, gevestigd op het Lübeckplein, zich voor. Binnen het aantal hangers aan de kapstok terugschroeven naar twee, buiten zet hij een pompje en doekjes klaar, plus nog de instructies zoals de branchevereniging die verspreid heeft. En een stoel als wachtplaats, in plaats van twee stoelen binnen naast elkaar, zoals het normaal was. Genoeg te doen. ,,Toch denk ik dat we er wel klaar voor zijn.’’

Drie weken vol

Na zes weken dichte deuren gaan zijn handen maandag voor het eerst weer door de haren van klanten. ,,Ik heb de vlag uitgehangen na de persconferentie, serieus.’’ In de middag voorafgaand kreeg hij al appberichten van vaste klanten. Of hij het systeem voor online reserveringen vast open kon zetten. ,,Met de medewerkers volgden we een cursus, dus we hadden het nieuws overdag niet echt meegekregen. Maar om 17.00 uur heb ik de afspraakplanner weer opengezet, en het was alsof mensen daar een melding van kregen. Voordat Rutte begon zat de eerste week al vol, inmiddels de eerste drie weken.’’

Het is toch echt intensie­ver werken, mentaal zwaarder. Ik hoop dat collega's zich daar niet op verkijken

Toch zal het werk er behoorlijk anders uit komen te zien. Lindt (53) weet het, hij werkte de laatste week voor het verbod nog door. Enkele anderen hadden toen de zaak al gesloten. De desinfectiespray had hij al in huis. Elk plek waarmee een klant contact maakte, kreeg een dot alcohol over zich heen. De stoel, de deurklink, het pinapparaat. ,,Toen merkten we al dat we blij waren dat de week voorbij was. Het is toch echt intensiever werken, mentaal zwaarder. Ik hoop dat collega’s zich daar niet op verkijken.’’

Niet te voorkomen

Die manier van werken wordt nu nog verder aangescherpt. De helft van de stoelen in gebruik, glazen platen bij de wasbakken, kapmantels gaan direct in de was, alleen langskomen op afspraak, en ga zo maar door. ,,We gaan elke dag met z’n drieën werken, ook ’s avonds. Eentje bij deze stoel, een bij de ander, en iemand bij de kassa voor het eerste contact, de webshop en de telefoon. Zo wisselen we zo min mogelijk van plek.’’

We creëren extra ruimte door de andere stoelen weg te halen, doen ons best, maar helemaal lukt het nooit

Maar een klant die van de verste stoel terug naar de kapstok loopt, komt bij de eerste stoel binnen de anderhalve meter. ,,Tja. Je kan niet alles voorkomen. We creëren extra ruimte door de andere stoelen weg te halen, doen ons best, maar helemaal lukt het nooit.’’

Tijdschriften

Klanten zullen de veranderingen zeker merken. Tijdschriften zullen er niet liggen, koffie komt in papieren bekers die je zelf weg moet gooien, het aangeven van een jas wat hij normaal doet zit er niet meer in, en een praatje zal ook niet uitgebreid zijn. ,,Klinkt raar, maar dan kan je net wat sneller werken. We proberen op 70 procent capaciteit te draaien.’’

Het vooraf opbellen van klanten ziet hij niet zitten. De herinneringsmail die het systeem vooraf altijd stuurt bevat corona-instructies, die ook nog eens aan de deur hangen. ,,We kennen onze klanten, en verwachten dat iedereen z’n gezonde verstand gebruikt.’’

Bevrijdingsdag

Is het nog wel leuk om op deze manier te werken? ,,Ja, absoluut. Natuurlijk hopen we dat er snel een vaccin komt, maar 6 mei was voor ons kappers de bevrijdingsdag. Heerlijk, we gaan ertegenaan.’’